0

ده نکته برای عکاسی از آبشار

ده نکته برای عکاسی از آبشار

مقدمه
در این مقاله، راهنمایی‌های ساده‌ای در مورد عکاسی از آبشار بیان می‌شوند. آبشارها دیدنی و جذاب هستند، اما ممکن است شما هم مانند دیگران از آن‌ها عکاسی کنید. با نکات کوچکی که در این مطلب بیان می‌شوند، می‌توانید عکس‌های بهتری از آبشارهای شگفت‌انگیز بگیرید.

مقدمه عکاسی از آبشار
1- برای عکاسی از آبشار سعی کنید از ۷۰-۲۰۰mm(یا حتی بلندتر) استفاده کنید تا بتوانید نزدیک شوید و جزئیات را ثبت کنید. از آبشار دور بایستید تا همه‌چیز متراکم دیده شود.

لنز عکاسی آبشار
2- سعی کنید حتی نزدیک‌تر شوید تا جایی‌که فقط جریان آب را ثبت کنید. از سرعت شاتر بسیار بالا(حدود ۱/۳۰۰ یا سریع‌تر) و اگر لازم شد از ایزوی بالاتر استفاده کنید. قدرت آبِ درحال سقوط، به‌تنهایی می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. سعی کنید عکس را سیاه-سفید کنید و کنتراست آن‌را بالا ببرید. واقعاً نتایج هنری‌ای خواهید گرفت.

سرعت شاتر در عکاسی آبشار
3- سعی کنید کلوزآپ‌ها را طوری کادربندی کنید که آبشار با چیزهای اطرافش ترکیب‌بندی شود و جلوه‌ای متضاد با سفیدی آب ایجاد کنند؛ چیزهایی مانند چمن، صخره‌ها یا هرچیزی که در اطراف آبشار وجود دارد. این‌ها همیشه با آب سفید کنتراست خواهند داشت.

کادربندی عکاسی آبشار
4- آسمان‌ در طول روز اغلب خسته‌کننده است. آبشار را با یک پیش‌زمینه کادربندی کنید و آسمان را از کادر حذف کنید.

آسمان در عکاسی آبشار
5- از زوم رنج متوسط(۲۴-۷۰mm) استفاده کنید و بخش‌هایی از آبشار را بگیرید. به ترکیب‌بندی‌ توجه ویژه داشته باشید.

زوم رنج
6- از یک زاویه‌ی بسیار عریض استفاده کنید و به پیش‌زمینه توجه داشته باشید. پیش‌زمینه‌ها می‌توانند بافت‌های روی زمین یا فقط یک صخره‌ی ساده یا قطعه‌ای از چمن باشند. در کادربندی، چیزهای جالب را در پیش‌زمینه و آبشار را در پس‌زمینه جای دهید.

پیش زمینه در عکاسی
بیشتر بخوانید: چگونه افکت‌های بوکه‌ی زیبا خلق کنیم

7- ترفند دیگر برای افزودن پیش‌زمینه این است که تا ارتفاع گل‌ها و علف‌ها پایین بیایید. از یک پرایم سریع استفاده کنید(مانند ۵۰mm f2-f/1.4) و روی آبشار فوکوس کنید. با استفاده از یک دیافراگم سریع، پیش‌زمینه را مات کنید. این کار می‌تواند افکت‌های جالبی ایجاد کند.

فوکوس در عکاسی آبشار
8- در عکاسی از آبشار اغلب در عکس‌ها مقیاس وجود ندارد. برای آبشارهای بزرگ، افراد را هم در عکس جای دهید تا مقیاس را نشان دهید.

مقیاس در عکاسی آبشار
9- فیلترهای ND، برای صاف و نرم نشان دادن آب عالی هستند، اما سعی کنید بدون آن‌ها کار کنید و قدرت واقعی آب را ثبت کنید. این حالت مخصوصاً با آسمانی دراماتیک خیلی خوب می‌شود. آسمان‌ درام در ترکیب با قدرت سقوط آب، نتیجه‌ای چشم‌گیر می‌دهد که تأثیر بیشتری بر بیننده دارد.

فیلتر عکاسی آبشار
۱۰- صبر و حوصله داشته باشید. می‌توانید مقدار زیادی از وقتتان را روی فکر کردن به چیزهایی خارج از آبشار بگذرانید و با زاویه‌ای گسترده، سراغ موضوعات جالب اطراف برای پیش‌زمینه بروید و یا خیلی ساده، یک لنز ۱۰۰-۴۰۰mm را بردارید، به آرامی آن‌را حرکت دهید، از نمایاب نگاه کنید و به‌دنبال جزئیات خود آبشار باشید.
تمام عکس‌های این مطلب(به استثنای عکسی که پیش‌زمینه‌ی مات دارد) از یک آبشار گرفته شده‌اند تا نشان‌دهنده‌ی تنوع عکس‌هایی باشند که می‌توانید از یک لوکیشن داشته باشید. این عکس‌ها در پاییز و زمستان گرفته شده‌اند.

 

ترجمه اختصاصی آکادمی عکس (صنعت عکاسی)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.